Sesuatu yang diimpikan tidak selalu menjadi kenyataan. Tetapi apa yang tidak diduga selalu berlaku dengan tiba-tiba. Biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yang belum pasti untuk selama-lamanya.

Rabu, 4 November 2009

BERMULA TUGAS BARU

Hasrat di hati sentiasa ada untuk menulis. Tak pernah sekali rasa jemu. Banyaknya peristiwa yang berlaku dan kepelbagaian pengalaman yang ditemui menjadikan akal sentiasa menghasilkan idea-idea menarik untuk di masukkan sebagai entri. Akan tetapi, cetusan idea-idea tersebut tidak mampu menggerakkan jari-jari untuk menaip sesuatu. Ya benar, menulis memang tidak sukar. Apa yang sukar adalah mengarang. Menulis boleh saja mengikut hati. Tapi mengarang mesti mengikut akal. Jika menulis mengikut kata hati semata, maka saya sendiri jadi bosan dan meluat dengan tulisan sendiri. Maka sebab itu, saya lebih senang tidak mengupdate entri baru daripada menulis sesuatu yang tidak memuaskan hati atau menyakitkan hati.

Apapun, saya perlu untuk memberikan respon untuk entri saya mengenai SPR di DMAK. Pilihanraya diadakan pada Jumaat lepas (30/10/2009) bermula dari 8.30 pagi hingga 4.0 petang. Tidak kesemua yang turun membuang undi. Peratusan yang disebut oleh Mushrif  pada malam itu membuktikan bahawa lelaki adalah tidak profesional dan tidak mengambil cakna tentang persekitaran mereka berbanding wanita. (Maafkan saya wahai lelaki ye. Walaubagaimanapun, kenyataan saya ini tidaklah tertakluk pada semua lelaki kerana masih ada lagi lelaki yang bersikap profesional) Keputusan pilihanraya diumumkan pada malam yang sama pukul 7.30 malam.

Tiada ulasan: