Sesuatu yang diimpikan tidak selalu menjadi kenyataan. Tetapi apa yang tidak diduga selalu berlaku dengan tiba-tiba. Biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yang belum pasti untuk selama-lamanya.

Ahad, 28 Mac 2010

BERITA BURUK, BERITA BAIK

BERITA BURUK

Kelmarin, heboh di asrama ada berita buruk kepada akhawat. Semua orang dah suspen. Mari kita ikuti perbualan berikut :

A: Ada berita buruk untuk akhawat.
B: ha? apa dia?
A: Ikhwah dah mula main bola kat dataran ARMA. lepas ni, kita dah tak boleh suka hati nak jalan kat dataran tu petang-petang :(
B:betul tu, memang berita buruk.

Masa mula-mula besi-besi dipasang untuk kerja-kerja mengecat tu, memang rasa tak selesa. Rupanya ada hikmah di sebalik semua itu untuk akhawat. Kalau dulu petang-petang, segan nak lalu sebab ikhwah main bola kat situ. Bila mula kerja mengecat dan keadaan di dataran tu tak membenarkan diorang main bola, akhawat boleh lalu tanpa rasa 'terganggu'. Tak sangka tempoh mengecat tu dah nak habis. Berita buruk ini pastinya merupakan berita baik kepada ikhwah yang selalu main bola.

Yong : Hati-hati ye Yop bila main bola kat dataran tu. Jangan pecahkan tingkap lagi. Anak dara yang nak lalu jangan diusik-usik. Silap hari bulan bukan bola yang disepak. Takut ada yang kena 'sepak'.

Yop: Ala Yong, kami gurau je. Janganlah marah. Saja nak beramah mesra dengan Yong.

..........

BERITA BAIK

Hari ini hati gumbira..gumbira..gumbira. Ada yang bertanya apahal pulak kakak sorang ni? Dapat tiket kapal terbang free ke? Rupanya hati tengah berbunga sebab Cik Kesuma belikan buku baru FT (Bahlut & Ingin Jadi Nasrallah) kat PBAKL. Siap dapat autograf abg FT lagi. Seronoknya bukan main. Tak sabar nak tayang kat sini :D

::entri edisi bahasa pasar,sesekali takpe la ye::

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pasal bola tu berita baik lah........... haha