Sesuatu yang diimpikan tidak selalu menjadi kenyataan. Tetapi apa yang tidak diduga selalu berlaku dengan tiba-tiba. Biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yang belum pasti untuk selama-lamanya.

Sabtu, 16 Mei 2009

SELAMAT HARI GURU

16 Mei menjadi satu simbol kepada profesion yang paling mulia bagi manusia. Apa tidaknya, kerana setiap manusia yang berjaya pada hari ini dapat berbuat begitu kerana jasa mereka yang bergelar guru. Mereka adalah ibu bapa kedua kita. Jika tanpa ibu bapa kita tidak akan lahir ke dunia. Namun, tanpa guru kita akan jadi insan yang tidak berguna. Mulianya guru kerana mereka mengajar kita tanpa mengharap sebarang balasan dari kita selain kejayaan untuk diri kita sendiri.

Merenung kepada sejarah hidup saya yang telah berlalu, saya bersyukur kerana saya menjadi saya pada hari ini kerana guru-guru yang pernah mengajar saya. Keberadaan saya di bumi Kinanah ini juga kerana kesungguhan guru yang bukan sahaja mengajar bahkan membantu dalam proses permohonan untuk ke Universiti tertua di dunia ini.

Buat guru-guru yang pernah mendidik saya bermula dari awal pengajian saya di
  • Madrasah Attahzibiah Addiniah, Kampung Kastam Bagan Jermal, Pulau Pinang (1989)
  • Madrasah Arridhwaniah, Telok Medan, Perak (1990)
  • Madrasah Faqiah Daimiah, Permatang Pauh, Pulau Pinang (1990-1995)
  • Maahad Mahmud, Alor Setar, Kedah (1996-2000)
  • Kolej Islam Sultan Alam Shah, Klang, Selangor (STAM 2001-2002)
  • pensyarah-pensyarah di Kolej Universiti Islam Malaysia (kini Universiti Sains Islam Malaysia) (Jun - Oktober 2003)
  • juga kepada pensyarah-pensyarah saya sekarang di Al Azhar
Selautan penghargaan dan terima kasih tidak akan mampu membalas segala jasa bakti kalian pada anak-anak didikmu, khususnya diri ini. Sekudus doa dariku moga Tuhan merahmati hidup kalian selalu dan membalas dengan sebaik-baik ganjaran atas segala yang pernah kalian curahkan. JAZAKUMULLAHU KHAIRAL JAZA'

SELAMAT HARI GURU

(gambar terbaru guru-guru KISAS, mungkin ada ustaz / ustazah saya yang tiada dalam gambar ini. gambar guru-guru Maahad saya tiada dalam simpanan saya sekarang. Semuanya ada di rumah di Malaysia. cuba juga cari di internet, tapi tak jumpa..kelemahan saya sendiri :(

Tiada ulasan: