Sesuatu yang diimpikan tidak selalu menjadi kenyataan. Tetapi apa yang tidak diduga selalu berlaku dengan tiba-tiba. Biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yang belum pasti untuk selama-lamanya.

Jumaat, 25 Februari 2011

ALHAMDULILLAH, SYUKUR

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Sesungguhnya, Tuhan telah menetapkan bahawa di sebalik tiap kesusahan itu ada kemudahannya. Di balik derita, ada juga gembira. Cuma manusia yang jarang sekali mampu bersabar dalam mendepani kesusahan ataupun derita. Sedangkan Tuhan sudah menjanjikan bahawa Dia sentiasa bersama dengan orang-orang yang bersabar.

Secebis ujian yang Tuhan berikan tidakkan sama dengan ujian yang Dia berikan kepada hamba-hambaNya yang lain di Palestin sana. Mudah-mudahan setiap ujian yang ditempuhi meningkatkan nilai iman dan taqwa serta menjadikan diri kita lebih dekat padaNya yang Maha Kuasa.

Alhamdulillah, kerajaan negeri akan membantu menghantar pelajar-pelajar yang belajar di Mesir. Itu sudah sangat menggembirakan. Apatah lagi sesi pembelajaran juga sudah ditentukan akan bermula pada pertengahan bulan Mac.

Sementara menanti makluman lanjut dari pihak yang berkenaan, ruang cuti yang ada ini mesti dimanfaatkan sewajarnya. Moga Tuhan sentiasa bersama dalam setiap langkah kaki ini menuju kepadaNya.

Bersamalah kita memanjat doa untuk keselamatan dan kesejahteraan umat Islam khususnya di mana sahaja berada.

Tiada ulasan: