Sesuatu yang diimpikan tidak selalu menjadi kenyataan. Tetapi apa yang tidak diduga selalu berlaku dengan tiba-tiba. Biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yang belum pasti untuk selama-lamanya.

Rabu, 9 Februari 2011

ALHAMDULILLAH 'ALA KULLI HAL

Tepat 7.31 pagi penerbangan MAS selamat mendarat di  KLIA. Dalam hati, pelbagai rasa menghuni. Entah apa puncanya, badan terasa panas bagaikan demam. Mungkinkah hati masih berat meninggalkan bumi Mesir? Antara percaya dengan tidak, hati tertanya-tanya : what's next?

Tiba di rumah, hari sudah suntuk. Namun, hasrat untuk menulis entri baru melonjak-lonjak meski akal sudah kekeringan idea. Apa yang penting dalam catatan ini ialah, saya ingin merakamkan berjuta-juta dan setinggi-tinggi penghargaan kepada semua pihak yang telah terlibat dalam Ops Piramid sehingga memungkinkan saya kini selamat berada di rumah bersama keluarga. Terima kasih kepada pihak-pihak berikut :

- Perdana Menteri Malaysia
- Menteri-menteri yang turun padang ke Cairo dan juga Jeddah bagi melihat sendiri keadaan para pelajar
- Pegawai-pegawai di Kedutaan Besar Malaysia Kaherah dan Education Malaysia
- Ayahanda Ustaz Harun Mat Zain dan Ummi Azizah (shukran awi2 sudi tumpangkan kami 2 malam)
- Barisan ahli jawatankuasa PERUBATAN dan Jawatankuasa Penghuni Dewan Malaysia Abbasiah Kaherah (yang bertungkus lumus menjalankan tugas sehingga tidak tidur malam dan tidak menentu makan minum)
- Kedutaan Malaysia di Arab Saudi
- Kerajaan Arab Saudi
- Kakitangan Tabung Haji di Kompleks Tabung Haji Madinatul Hujjaj, Jeddah (terima kasih atas keprihatinan dan layanan yang menghilangkan keresahan dan kegalauan hati kami)
- hKelab Malaysia Jeddah (yang tidak putus-putus memberikan bantuan berupa makanan dan pakaian serta segala keperluan yang kami minta)
- Malaysian Airlines, Air Asia dan TUDM
- Sukarelawan yang membantu dalam proses evakuasi
- Sahabat-sahabat se'DMAK' yang sentiasa menceriakan hari-hari meski keadaan di luar sangat tegang dan merisaukan.
- Semua yang terlibat secara langsung atau tidak dalam menjayakan proses evakuasi pelajar Malaysia

JAZAKUMULLAHU KHAIRAL JAZA' 

|nurhajar nafi'ah zuber|
|2022 padang rengas|

Tiada ulasan: