Sesuatu yang diimpikan tidak selalu menjadi kenyataan. Tetapi apa yang tidak diduga selalu berlaku dengan tiba-tiba. Biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yang belum pasti untuk selama-lamanya.

Jumaat, 3 Mei 2013

MASA YANG BERLALU

Bismillah.
Alhamdulillah atas segala nikmat-Nya, sesungguhnya Dia-lah yang memberi kekuatan untuk diri ini kembali ke sini.
Selawat dan salam buat Junjungan mulia, pemimpin paling utama bagi umatnya.

Sudah lebuh setahun rupanya blog ini ditinggalkan tanpa berita. Terasa bersalah pada diri yang dulu ketika mula membuat blog. Azam waktu itu mahu menulis selalu. Tapi, saya tidak gemar menulis tentang apa yang saya lakukan setiap hari kerana itu menjadikan blog ini seperti diari. Kerana bagi saya, tulisan sebegitu tidak punya nilai tinggi. Lalu, alasan itulah yang sering saya berikan pada diri bila terdetik rasa ingin menulis. Sedangkan Tuhan itu Maha Tahu betapa besarnya huruf M yang dijunjung di atas kepala. Allah..

Benar kata orang, mencipta kejayaan itu sukar. Tetapi, mengekalkannya lebih sukar. Hari ini, saya paksakan diri untuk kembali ke sini memandangkan otak pun sudah lama berkarat tidak digunakan sepenuhnya. Apatah lagi, kuliah sudah lama ditinggalkan. Otak dan akal sudah terlalu lama direhatkan. Ini masanya untuk kembali. YA. INI KALILAH!

Ada sesuatu sebenarnya yang menjadi momentum saya. Ia adalah suatu kenangan yang berharga. Juga dos motivasi yang paling bermakna. Syukur ya Allah. Alhamdulillah.

Tiada ulasan: